Sumario:
Datatèxtil
Num. 14 - juny 2006
Del coleccionismo a los primeros museos nacionales de indumentaria en España. Per: Ruth de la Puerta Escribano. • Imágenes del UniversoTextil en las primeras escrituras. Per: Agnès Garcia Ventura. • Reflexiones en torno a la restauración y conservación de textiles antiguos. Per Victoria Solanilla. • La técnica de la serigrafía. Per: Engràcia Ortega • Circuito de museos textiles y de moda en Cataluña. • Túnica de Marià Fortuny Madrazo que perteneció a Marcel Proust. Per: Sílvia Carbonell i Basté.
Núm. 13 - desembre 2005
Ligas: entre la sujeción y la seducción. Per: Roser López. Notas de moda flamenca. Entrevista a Charo Baró. Per: Eulàlia Morral i Romeu. Restauración de tejidos medievales del CDMT. Per: Sílvia Carbonell / Elisabet Cerdà. Documentos con historia: el patrimonio documental medieval y moderno del CDMT. Per: Sílvia Saladrigas Cheng. El Museo del Traje. Centro de Investigación del Patrimonio Etnológico (Madrid). Per: Andrés Carretero Pérez. Novetats Biblioteca. Per: Eulàlia Morral i Romeu. Textil-Web. Direccions. Per: Sílvia Saladrigas Cheng.
Núm. 12 - juny 2005
Guantes Victoriano especialidad y tradición. Per: Roser López. Marieta, pequeño negocio textil. Per: Sílvia Carbonell i Basté. Más allá del merino - un reto para el arte del fieltrero. Per: Liz Clay. Telas de aguas (II). Per: Antoni Bargalló. Paisley Museum y su colección textil. Per: Daniel Coughlan. Novetats Biblioteca. Per: Eulàlia Morral Romeu. Textil-Web. Direccions. Per: Sílvia Saladrigas Cheng.
Núm. 11. gener 2005 • Telas de aguas (I). Per: Antoni Bargalló. • Los misterios del traje chino. Per: Pablo Pena González. • Tintes y curtidos en época ibérica. Per: Varios autores. • Museo Ixchel del Traje Indígena. Per: Barbara Knoke / Rosario Miralbés. • Tejiendo conocimientos. Una entrevista con Ruth Corcuera. Per: Sílvia Japkin. Núm. 10. maig 2004 • Comprando seda en el siglo XVIII en Madrid. Per: Lesley Ellis Miller. • Artesanía Textil Bujosa. 50 años de artesania. Per: Guillem Bujosa. • El diseño de tejidos a principios del siglo XX. Per: Merçè López. • Aproximación histórica a la peinadora rectilínea para lanas. Per: Daniel Palet. • Encuentro del Comité Nacional de Conservación Textil. Per: Sílvia Japkin. • Pensar los sueños: sombreros de creación. Per: Roser López. Núm. 9. novembre 2003 • Garín y los tejidos. Per: Rosa Garín. • Alexandre de Riquer y sus diseños textiles. Per: Josep Casamartina i Parassols. • El color en textiles andinos. Per: Tania Salazar. • Significación de los tejidos de Grecia y Roma antiguas. Per: Pablo Pena. • Los inicios de la industria de la pana en Cataluña. Per: Montserrat Bargalló. Núm. 8. abril 2003 • En las esquinas del tiempo. Per: Ana Pires. • Innova. y modern. de la manufactura sedera catalana (XVIII). Per: A. Muset i Pons. • Chipre: siglos y siglos de bordado lefkarita. Per: Carles Savalls i Carme Escales. • Rastros, siete propuestas de investigación textil. Per: Conxita Oliver. • De colonias textiles a Parc Fluvial. Per: Josep Modol Dalman. Núm. 7. octubre 2002 • La recuperación de la pasamanería: tres colecciones, tres épocas. Per: S. Carbonell. • Una sederia de la Real Fábrica de Talavera para M. Luisa de Parma. Per: Pilar Benito. • El bordado litúrgico y los bordadores salmantinos del siglo XVI. Per: M. Laguardia. • La producción de la púrpura en la Ibiza romana. Per: Carmen Alfaro et alii. • Centro Turístico de la Lana y de la Moda (Verviers). Per: Henry Leboutte. Núm. 6. desembre 2001 (VOLUM EXHAURIT) • Los tejidos para trajes favoritos en el Romanticismo. Per: Pablo Pena. • 1961: año clave del tapiz contemporáneo en Cataluña. Per: Andrés Dengra Carayol. • Diseños en el tiempo: floral (II). Per: Sílvia Saladrigas Cheng. • Las fábricas y los sueños. Per: Sílvia Carbonell i Basté. • Macclesfield Silk Museums. Per: Louanne M. Collins. Núm. 5. juny 2001 (VOLUM EXHAURIT) • Datatèxtil se abre a nuevos lectores. (Editorial) • La seda en Canarias: pasado, presente y futuro. Per: Juan de la Cruz Rodríguez • El Modista Josep Trullàs. Maite Lucas Llonch • El rescate de las cien doncellas, una serie de bordados murales. Per: Sílvia Carbonell • Diseños en el tiempo: florales (I). Per: Sílvia Saladrigas Cheng • Museo Salvatore Ferragamo. Núm. 4. desembre de 2000 • El brodat a Saragossa en el segle XVI. Per: Ana Agreda • Ser artesà: cotillaires de Barcelona. Per: Sílvia Ventosa • La restauració del vestit groc brodat de Nuestra Señora de los Milagros. Per: Carme Masdeu - Luz Morata • Quan la realitat és més bella que els mites. Per: Dominique Cardon • ATELIER. Per: Marie Thérèse Chaupin Núm. 3. febrer de 2000 • Mostraris de llana: tradició i creació. Per: Núria Cortina • L’armari de la dona del segle XVIII. Per: Mª José Vela • "Dechados" de la Hispanic Society de Nova York. Per: Constancio del Álamo. • Una indústria de lluentons. Per: Sílvia Carbonell • El Museu dos Lanificios, de Covilha, Portugal. Per: Elisa Pinheiro Núm. 2. novembre de 1999 • Exposicions del CDMT: balanç de 10 anys. Per: Eulàlia Morral • Estampats dels segles XVIII i XIX: escenes, paisatges i missatges. Laura Ciampini • L’armari de l’home del segle XVIII. Per: Mª José Vela • Bosses de mà: luxe en petit format. Per: Sílvia Carbonell • Homenatge a Denise Sarrault. Per: Catherine Ormen • Neederlands Textielmuseum, Tilburg. Per: Carin Reinders Núm. 1. gener de 1999 • La restauració tèxtil. Per: Carme Masdeu i Mari Luz Morata • Teles de l’antic Egipte. Per: Sílvia Carbonell • Charles Frederic Worth. Per: J. Liñares • La màgia dels ventalls. Per: Mireia Nolla • The Museum at the Fashion Institute of Technology, New York. Per: Lynn Felsher • Entrevista a Antoni Miralda. Per: Pilar Díaz de Quijano Núm. 0. juny de 1998 (VOLUM EXHAURIT) • Banc d'Imatges, un repte industrial i cultural. Per: Eulàlia Morral • Velluts a la pintura gòtica catalana, l’exemple de Jaume Huguet. Per: Sílvia Carbonell • Mariano Fortuny, creador del Delphos. Per: Guillermo de Osma • Les mitges al segle VIII: controls de producció i qualitat. Per: Sílvia Carbonell • Fondazione Antonio Ratti i el seu museu tèxtil a Como, Itàlia. Per: Chiara Buss
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